Stanovit služby na jarní prázdniny (a nezapomenout je poslat na příslušná místa)

Služby během vedlejších a hlavních prázdnin stanovujeme vždy na začátku roku (někdy se přidávají i volné dny, pokud o nich předem víme třeba z důvodu stavebních úprav). Služby „drží“ školníci, hospodářky školy a vedoucí školních jídelen, zajišťují kódování školy i řešení neočekávaných situací, pokud není přítomen nikdo z vedení. Jména osob zajišťujících služby předávám na Odbor školství i na organizaci, která zajišťuje správu budov. Od věci není ani prokazatelné seznámení s činnostmi během služby – už jen jako předcházení nedorozumění…

Připravit vyhodnocení pololetí do výroční zprávy (a promítnout ho i do vyhodnocení ročního plánu)

Pololetí je za námi a podklady z pedagogické rady (až na pár nehodnocení) se mohou dodat do výroční zprávy a okomentovat. Zároveň je použiji do ročního plánu zpracovaného na základě tříleté koncepce. Ukončení pololetí je dobrý záchytný bod a navíc máte kousek výroční zprávy hotov. A to je pozitivní!

Získat zpětnou vazbu na pololetní seminář pro sborovnu (a připomínky zapracovat do plánu DVPP pro další rok)

V rámci šablon děláme seminář pro sborovnu (v našem případě tedy pro sborovny). Na základě zpětné vazby z minulého roku téma dané šablonami konkretizujeme a předem probereme s lektorem, učitelé napíší požadavky. Semináře jsou pak opravdu zacílené a kolegové získané dovednosti mohou okamžitě aplikovat do výuky.

Promyslet si vlastní činnost během jarních prázdnin(a část určitě věnovat dovolené)

Čím déle jsem ve funkci, tím více si uvědomuji nutnost občasného – minimálně během prázdnin – vybočení z pracovní situace. A nemusí to být vždy jen pobyt někde mimo, stačí procházky během všedního dne ve městě, návštěva knihkupectví, kavárny, zajímavý film nebo i seminář. Třeba ještě napadne sníh a na své si přijdou i lyžaři. Tak si ten týden jarních prázdnin rozdělme mezi práci a odpočinek a určitě se pak budeme na kolegyně a kolegy těšit!