O mně

Už téměř čtyřicet let působím ve školství. Nejprve jako učitelka, pak jako zástupkyně ředitele a dnes jako ředitelka základní školy. Skoro čtyřicet let sbírám zkušenosti od sebe i od jiných, čerpám inspiraci z literatury a používám ji ve své praxi. Ale nechci to vše využívat jen sama.

Nejlépe to asi vystihuje motto v letním speciálu Řízení školy: „Ráda předávám své zkušenosti, znalosti a dovednosti. Věřím, že mohou být inspirací.“ Proto tedy nabízím nejen lektorování – semináře s konkrétními i domluvenými tématy, ale také konzultační činnost. Nabízím i facilitaci u porad nebo řešení problémových situací prostřednictvím mediace. A vše shrnuji ve svých publikacích a článcích, zaměřených na řešení každodenních situací, se kterými se ve škole můžete setkat. A nezapomínám ani na budoucí kolegy ředitele - moje zkušenosti jako členky konkurzních komisí mohou přispět k sestavení koncepce rozvoje školy nebo k vyzkoušení si "konkurzu nanečisto".

Společně s kolegyní a kamarádkou Zuzkou Svobodovou jsme založily platformu Škola rodu ženského a jsme aktivní na FB. Inspirací mohou být ředitelské vychytávky, k rozšíření znalostí slouží knižní čtvrtky i občasné středeční paragrafy. 

Je mnoho věcí, na které nemusíte přicházet sami! Zaměřuji se na personální oblast (analýza a popis pracovních míst, výběr pracovníků, adaptace, hodnocení, rozvoj), vedení lidí (komunikace, motivace, řešení konfliktů) i řízení škol (systém řízení, týmová spolupráce, plánování, krizové řízení). Přijďte na moje semináře - získáte nové poznatky a pokud potřebujete slyšet i názor někoho dalšího, je na nich samozřejmě i prostor na diskuzi s ostatními účastníky. Nově prostřednictvím NPI ČR realizuji mentorink pro vedení škol i jednotlivé pedagogy, v rámci týmů pak skupinový mentorink. Volejte či pište nebo si otevřete moje knihy. 

Při všech svých činnostech dodržuji následující zásady:

  • Hodnotový systém opírám o upřímný přístup, otevřené jednání a nezbytnou empatii.
  • Aktivity v rámci lektorování i poradenství zaměřuji na oblasti své odbornosti.
  • Neustále sleduji školskou problematiku, analyzuji potřeby terénu a cílím na ně svou činnost.
  • Průběžným vzděláváním aktualizuji svou odbornost a získané znalosti a dovednosti okamžitě využívám ve své praxi.
  • Usiluji o zpětnou vazbu a bezprostředně ji využívám pro svou práci.
  • Spolupracuji s odborníky z oblasti svého zaměření a podporuji vzájemnou výměnu zkušeností.
  • Účastníky seminářů i klienty v rámci poradenských a konzultačních služeb považuji za partnery, se kterými společně hledáme nejlepší cesty k naplnění stanovených cílů.