Užívat si svých pár hodin výuky (a přesvědčit o tom i své žáky)

Učím strašně ráda a vždycky si výuku užívám. Navíc obrovskou výhodou nás ředitelů je to, že díky hospitacím máme nepřebernou zásobu nápadů od svých kolegů (já jim navíc ráda říkám, že to a to od nich opíšu). Jen občas do hodin utíkám před panem školníkem s oznámením havárie nebo před  paní hospodářkou, která drží v ruce telefon (volá prý pan starosta…)

Přivítat v ředitelně prvňáčky a vymyslet pro ně krátkou aktivitu (a pochválit paní učitelky, co je stihly za týden naučit)

Chci, aby prvňáčci měli ředitelnu ve svých hlavičkách ukotvenou jako místnost, kam mohou přijít a sdělit, co potřebují a ještě si odnesou nějaký zážitek. Každé třídě dávám hádanku („Jaká je moje nejoblíbenější barva?“) a dítě, které uhádne, usedne do židle za ředitelský stůl. Pak ještě děti zazpívají písničku… Je to první bližší kontakt s dětmi a možnost si udělám první obrázek o třídě.

Sejít se s rodičovskou / školskou radou (a vysvětlit, že některé věci opravdu dělat ve škole nemůžeme)

Rodičovská rada (jeden zástupce rodičů za každou třídu) je u nás mnohem aktivnější než rada školská a o práci školy se opravdu zajímá. Ráda s nimi společně se zástupci diskutuji a opravdu se snažíme vyjít vstříc. Jen bychom občas potřebovali, aby se rodiče podívali na školu našima očima a ještě lépe očima dnešního českého školství.

Začít vyplňovat (nebo po upozornění opožděně odesílat) všechny požadované tabulky

Každý rok si říkám, že už někdo musí přijít na to, že všechny údaje o žácích (a vlastně i o učitelích a dalších pracovnících) máme v programech (my zatím stále Bakalář, ale často uvažujeme, zda děláme dobře) a že je možné sdílet je s odpovědnými institucemi. Bohužel každý rok dojde množství tabulek, které je potřeba vyplnit (často nepřesně, protože vše se dolaďuje). Tak aspoň nezapomeňte na podklad pro příplatek za vedení (u nás se aktualizuje právě v září).