Smršť výkazů zvolna ustává a tak je čas na:

Užít si vyhodnocení navštívených hodin (a podporovat totéž u druhé zúčastněné strany)

Na tato setkání se vždycky moc těším jako na čas, který opravdu věnuji jen dotyčnému učiteli (a on – věřím – mně). Vždycky se něco nového dozvím, naposledy při rozhovoru s kolegyní z první třídy o metodách výuky čtení. Víte, že jsou celkem čtyři???

Zkontrolovat termínované požadavky zřizovatele (a doufat, že všechny „po termínu“ dokumenty byly již odeslány)

Ač mám velký diář s různými barvami a vykřičníky, raději věci kontroluji dvakrát. Nejlepší cesta, která se mi osvědčila, je „druhá osoba“ – kromě mě hlídá termíny ještě někdo další (zástupci, paní hospodářka…). Takže dvojí kontrola termínová i lidská…

Zjistit zůstatek na platy (a v případě optimistického výsledku zvážit, která kritéria odměn se dostanou do popředí)

Kritéria odměn máme ve vnitřním platovém předpisu a jej jich poměrně dost. Na všechna se tedy vždycky nedostane, proto je důležitý jejich výběr. Roli může hrát aktuální situace, podpora vize školy… Důležitá je spolupráce s ostatními hodnotícími (zástupci, vedoucí týmů) a sdělení kritérií pedagogům.

Navštívit knihkupectví či knihovnu (a zajistit si vhodnou četbu na dovolenou v rámci podzimních prázdnin)

Ráda čtu a pokud je čas na čtení téměř neomezený, je to opravdu výzva. Můj výběr knih? Příběhy současníků (zkuste Delphine de Vigan), čtení o  místech, která mám ráda (cokoliv, co se týká Vídně) nebo i něco odborného (Austin Kleon vám dá úplně jiný pohled). Tak si případnou dovolenou opravdu užijte!